تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

از موضوع گسست نسلی نباید ترسید،با نسل ها باید با زبان خودشان گفتگو کرد... 

هگمتانه- سرویس فرهنگی، اعظم مهری: درس گفتارهای حمید هنرجو به عنوان کتابی کاربردی
 برای نسل جوان در حوزه اخلاق و فلسفه اسلامی به زودی منتشر می‌شود.

حمید هنرجو، شاعر، پژوهشگر فرهنگی، اجتماعی و مدرس دانشگاه متولد سال 1352 و اهل ملایر است که چندین سال است در تهران اقامت دارد. وی دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و دارنده «دکترین مهدویت» و درجه هنری با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعطایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. از سایر فعالیت‌های او می‌توان به سردبیری و نویسندگی برنامه‌های رادیویی، مسؤولیت‌های رسانه‌ای، مدیریت‌های فرهنگی و... اشاره کرد. هنرجو در حال حاضر دبیر کلی جمعیت فرهنگی- اجتماعی «صبح ملایر» را بر عهده دارد و به انجام خدمات عام‌المنفعه با همکاری جوانان ملایری می‌پردازد.
از میان آثار او «نماز هواپیما» در سال 79 به عنوان کتاب سال شناخته شد، «کوچه فرشته‌ها» نیز از جمله آثار اوست که در سال 87 به عنوان کتاب سال دفاع مقدس معرفی شد. وی همچنین دریافت جوایز بین‌المللی ادبی را در کارنامه خود دارد.
در سال 89 به خاطر خلق آثار ادبی کودک و نوجوان با موضوع انتظار و مهدویت، از سوی حوزه علمیه قم به حمید هنرجو دکترین مهدویت اهدا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۹
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

گزارش ایسنا از مشکلات صنعت مبل و منبت ملایر با نظراتی از : دونماینده محترم فعلی شهرستان ،مدیراداره میراث فرهنگی شهرستان، نماینده تولید کنندگان و حمید هنرجو ،پژوهشگر فرهنگی ،اجتماعی ملایری

مبل و منبت ملایر؛‌ هنری مهجور در هزارتوی زمان
منبت‌کاری با چوب یکی از ظریف‌ترین صنایع‌دستی است که تلفیقی از هنر و حوصله هنرمندانی است که با مواد اولیه ارزان و ساده، محصولاتی با ارزش خلق می‌کنند، هنرمندانی که با چند قلم و اسکنه‌ای فلزی ذهنیات خود را با خطوط کوفی، نقوش اسلیمی، ختایی و گل، مرغ، شیر، فیل و طرح‌های هخامنشی روی چوب کنده‌کاری می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۴
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

نذر مردمی کتاب ادا شد

دومین دوره جشن «نذر کتاب، نشر دانایی» عصر جمعه 17 مهر با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان ملایر و جمعی از اهل فرهنگ و هنر به کار خود پایان داد.

متن کامل این مصاحبه در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۹:۰۰
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

تولیدکننده ملایری سختی می کشد و سود را دلال می برد!
حمید هنرجو پژوهشگر برجسته ملایری ظهر روز شنبه در گفتگوی زنده تلفنی با شبکه بازار سیما گفت : همشهریان هنرمند ما در عرصه تولید مبل و منبت، تمام زحمات ساخت و تولید مبل را تحمل می کنند، اما سود فراوان این کالا به جیب دلالان و یافت آباد نشینان پایتخت می رود.
به گزارش صبح ملایر ، وی درادامه افزود: شهرستان ملایر با تمام توابع خود به خصوص بخش هایی نظیر جوکار، با تمام توان در امر تولید با کیفیت ترین و متنوع ترین مبلمان منزل و اداری فعال است که متاسفانه به جای اینکه سود این تولید ارزشمند و هنری متوجه تولیدکنندگان زحمتکش شهرستان شده و مشوق بازار کار باشد، در زنجیره دلالان و فروشندگان پایتخت نشین دست به دست می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۴
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

 به توانمندی بانوان سرزمینم باور دارم
فعالیت مولفین با انتشاراتی های بخش خصوصی یقینا عایدات مالی کمتری دارد اما انتخاب هایم در حوزه همکاری با این انتشاراتی ها را به دلیل تقویت این بخش مهم درست می دانم.
حمیدهنرجو پژوهشگر برجسته کشورمان بعد از کتاب پژوهشی - ادبی سید شاعران انقلاب اسلامی ، مهرماه امسال بازهم علاقمندان کتاب و فرهنگ را به مطالعه اثری دیگر از قلم خود فراخواند. به همین بهانه با او به گفتگو نشستیم.
-آقای هنرجو ضمن تبریک به شما ابتدا توضیحی مختصر درباره هدف از نگارش خواهرانه در توفان بیان کنید؟
خواهرانه در توفان، حاصل بیش از دو سال و نیم پژوهش در باب شخصیت یکی از بانوان توانمند ایرانی و یکی از چهره های بسیار درخشان و اثر گذار ادبیات انقلاب اسلامی یعنی سرکارخانم زنده یاد سپیده کاشانی است. کسانی که با ادبیات انقلاب انس و آشنایی دارند یقینا بر این گفته صحه می گذارند که بخشی از درخشش این دوره و نوع ادبی، مرهون مجاهدت های این بانو و دیگر بانوان اهل قلم و اهل فکر ایران اسلامی است.

متن کامل این مصاحبه در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۴ ، ۰۲:۳۱
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو