تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

عدالت اقتصادی تقویت شود

يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ

تولیدکننده ملایری سختی می کشد و سود را دلال می برد!
حمید هنرجو پژوهشگر برجسته ملایری ظهر روز شنبه در گفتگوی زنده تلفنی با شبکه بازار سیما گفت : همشهریان هنرمند ما در عرصه تولید مبل و منبت، تمام زحمات ساخت و تولید مبل را تحمل می کنند، اما سود فراوان این کالا به جیب دلالان و یافت آباد نشینان پایتخت می رود.
به گزارش صبح ملایر ، وی درادامه افزود: شهرستان ملایر با تمام توابع خود به خصوص بخش هایی نظیر جوکار، با تمام توان در امر تولید با کیفیت ترین و متنوع ترین مبلمان منزل و اداری فعال است که متاسفانه به جای اینکه سود این تولید ارزشمند و هنری متوجه تولیدکنندگان زحمتکش شهرستان شده و مشوق بازار کار باشد، در زنجیره دلالان و فروشندگان پایتخت نشین دست به دست می شود.
به عبارتی ساده تر می توان گفت که سختی ها را تولید کننده ملایری تحمل می کند و سود را واسطه ها می برند که این اتفاق، نه عادلانه است و نه دوام و قوام و توسعه این صنعت رو به اقبال را تضمین می کند.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تاکید مدام رهبری معظم و دولت تدبیر و امید بر تقویت تولید ، با ارزش افزوده چشمگیر برای اقتصاد کشور بوده و هست و امیدواریم مسئولین کشور ،استان و شهرستان ما نیز بیش از پیش برای تحقق این امر بزرگ تلاش کنند ، این یک موضوع مهم است که فوریت رسیدگی دارد و در شرایط فعلی که به نظر می رسد با تصویب و اجرای توافق هسته ای برجام و رفع تحریم های ظالمانه، بازار های جهانی به صادرکنندگان سالم اقتصادی کشور ما اقبال نشان بدهند، بتوانیم با ایجاد تعاونی های نظام مند و با برنامه در این بازار بزرگ جهانی سهم قابل قبولی داشته باشیم. 
هنرجو در پایان این گفتگو تاکید کرد: از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به توانمندی‌های داخلی است، اقتصاد باید چند وجهی بوده و صرفا به نفت متکی نباشد،در شهرستان ما نیز اتکای اصلی بر صنعت اصیل کشاورزی و باغداری به خصوص محصول انگور است که این امر باعث می شود در سالهایی که وضعیت باغداری به دلایل متعددی که در حوصله بینندگان نیست، مطلوب نباشد چرخه اقتصاد شهرستان به درستی نچرخد و بایستی با توسعه مشاغلی مثل مبل و منبت و.... از این دایره محدود و حالت تک محصولی خارج شویم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۲
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی