تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

زندگینامه حمید هنرجو

او درشهریور 1352 در تهران متولد شد. از یک سالگی تا زمان اخذ دیپلم فرهنگ و ادب(آن دوره) آن دوره، ساکن شهرستان ملایر و پس از آن برای تکمیل تحصیلات و ... به تهران رفته و ساکن شد.

هنرجو دارای مدرک کارشناسی مهندسی شهرسازی ، کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است، او همچنین نشان درجه ۲ هنر معادل با فوق لیسانس را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده و دکترین مهدویت نیز بخاطر اشعار و آثار پژوهشی با موضوع امام عصر (عج) و فلسفه انتظار به وی اعطاء شده است.

این نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ملایر، فعالیت های فرهنگی و ادبی خود را از  نویسندگی و سردبیری برنامه های رادیویی و تلویزیونی و مسئولیت صفحات فرهنگی، ادبی و اجتماعی مطبوعات ، آغاز کرد و با عضویت در شورای تألیف کتابهای درسی (سال 80 و 81) و مراکز نشر و پژوهش، تداوم فعالیت داد.

در حال حاضر، ضمن ادامه روزنامه نگاری، در مرکزی پژوهشی مشغول کار می باشد.

از میان آثار او"نماز هواپیما" در سال 79 کتاب سال شناخته شد، کوچه فرشته‌ها در سال 78 کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده و مورد تقدیر رئیس جمهور وقت قرار گرفت و کتاب «لبخند تو رنگ انار است» در سال 1381 به خاطر پرداختن به مضمونهای انسانی در ادبیات کودک در سی و هشتمین دوره کتاب بلونیا (ایتالیا) تقدیر شد. همچنین اشعار و نوشته هایی به قلم هنرجو در کتابهای درسی دوره ابتدایی و دبیرستان درج شده است.

حمید هنرجو که در حال حاضر، دبیر کلی دو جمعیت فرهنگی اجتماعی و مردم نهاد در ملایر و تهران را بر عهده دارد، تا امروز بیش از نود عنوان کتاب در حوزه های شعر، داستان، ادبیات کودک و نوجوان، پژوهش های اجتماعی و ادبی منتشر کرده است. این سالها همچنین تحلیل هایی اجتماعی و سیاسی نیز از قلم وی در رسانه ها شاهد هستیم.