تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

امام خمینی(ره) را از جمیع جهات ببینیم 

تولد اندیشه های امام آغاز شده است
17شهریورسالروز تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) است ، درچنین روزی درسال 1367 امام درپاسخ به نامه حجه الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی چنین پاسخ دادند: « فرزند عزیزم احمد- حفظه الله تعالی و ایده ، از آنجا که شما را بحمدالله تعالی درمسائل سیاسی و اجتماعی صاحبنظر می دانم و درتمامی فراز و نشیب ها در کنار من بوده ای و هستی و با صداقت و کیاست امورسیاسی و اجتماعی اینجانب را متصدی هستی، لهذا شما را برای تنظیم و تدوین کلیه مسائل مربوط به خود، که بسا در رسانه های گروهی اختلافات و اشتباهاتی رخ داده است، انتخاب می نمایم و از خداوند متعال که حاضر و ناظراست توفیقات شما را خواستارم. امید است با صرف وقت و دقت نظر، این امررا به پایان برسانی. والسلام علیکم- پنجشنبه ۱۷شهریور ۶۷ / ۲۶ محرم الحرام 1409 روح الله الموسوی الخمینی » ؛ و بر این اساس مجموعه مذکور تاسیس و آغاز به کار کرد.
فرهنگ ملایر در همین خصوص پای صحبت های یکی از مدیران موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نشسته است. آنچه از نظرتان می گذرد حاصل گفت و گو با همشهری مان حمید هنرجو است.

متن این مصاحبه در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۵۶
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو
همزمان با سفرهیئت دولت و رئیس جمهور محترم به استان همدان حمید هنرجو پژوهشگر فرهنگی ،اجتماعی اقدام به نگارش مقاله ای پیرامون مشکلات کشاورزی شهرستان ملایر در روزنامه سراسری ایران نمود.

حمید هنرجو در هفته دولت که با یاد و خاطره شهیدان مظلوم رجایی و باهنر توأم است، کاروان خدوم دولت تدبیر و امیدبه استان همدان رسیده و ملایر نیز که از فرمانداری ویژه نیز برخورداراست، از دولت منتخب مردم میزبانی می‌کند. طبیعی است که دراین سفر ازمطالبات، مشکلات، نارسایی‌ها و آنچه تا امروز کمتر مورد توجه بوده، سخن گفته می‌شود و البته توانمندی‌ها و شاخص‌های توفیق و توسعه دربخش‌های مختلف نیز بازگو می‌شود اما بزرگترین مشکل منطقه ملایر در چند سال اخیر مشکل کم آبی شهرستان است که البته به کل کشور تعمیم پذیر است، اما با تدابیری دراصلاح کشت و مدیریت صحیح کشاورزی شهرستان می‌توان وضعیت را بهبود بخشیده و از بحران این منطقه حاصلخیز و تأثیرگذار در صنعت کشاورزی کشور کاست. صرف نظر از انگور که شاخص‌ترین محصول ملایر است، گردو، آلبالو و زردآلو را هم  باید به این سبد اضافه کنیم. همچنین کشت‌های دیمی، گندم و جو واقعیت انکارناپذیر امروز شهرستان، هدررفتن آب‌هایزیرزمینی و پایین آمدن سطح آب از سویی و کمرنگ شدن حمایت نهادهای حامی صنعت کشاورزی طی سال‌های گذشته از کشاورزان منطقه است، به طوری که اگر تدبیری اساسی در این زمینه اتخاذ نشود، در آینده‌ای نه چندان دور با انبوهی از روستاها و دهستان‌های خالی از سکنه مواجه خواهیم بود. فرسودگی ادوات کشاورزی و سود ناچیزی که دست کشاورزرا بعد از واگذاری محصول می‌گیرد، از دیگر عواملی است که بشدت صنعت کشاورزی منطقه را تهدید می‌کند. امروز سرزمین انگور و باغ‌های حاصلخیز ملایر که به گفته کارشناسان کشاورزی مستعد کاشت و پرورش پسته و زعفران است و در چرخه اقتصاد کشور، همواره حرفی برای گفتن داشته، تشنه است. اصلی‌ترین درخواست مردم ملایر از دولت خدمتگزار و مسئولان در حوزه مدیریت کشاورزی در سطح ملی است و امید می‌رود سفر خادمان ملت به این منطقه درکنار دیگر رهاوردهای مثبت و سازنده، به رفع این مشکل نه چندان تازه منتج شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۳۵
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو