تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

درجمع پژوهشگران امید لرستان:

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ق.ظ

 اقتصاد مقاومتی با تولیدسالم و برنامه مند حاصل می شود

حمیدهنرجو - پژوهشگر فرهنگی، اجتماعی در جمع گروه پژوهشگران اقتصادی امید استان لرستان گفت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی تنها با اجرای اصول اقتصاد اسلامی امکان پذیر خواهد بود.

حمیدهنرجو - پژوهشگر فرهنگی، اجتماعی در جمع گروه پژوهشگران اقتصادی امید استان لرستان گفت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی تنها با اجرای اصول اقتصاد اسلامی امکان پذیر خواهد بود.
وی اظهار داشت:اسلام بر خلاف آنچه روشنفکر نماها می گویند، خواهان آسایش و رفاه اقتصادی افراد جامعه است.
دبیر کل جمعیت فرهنگی، اجتماعی صبح ملایر افزود: اصولا هر نظام اقتصادی با هر بینشی بر مفاهیم و تفکراتی استوار است که از طرز تلقی و برداشت آن مکتب نسبت به جهان آفرینش و انسان سرچشمه می‌گیرد ، بر این اساس، نظام پولی و مالی که جزئی از کل نظام اجتماعی یک مکتب است، نسبت به نظام‌های دیگر تفاوت اصولی و زیربنایی دارد.
وی که از مدیران موسسه تنظیم و نشرآثار حضرت امام خمینی است، یادآور شد: امام راحل (ره) در تعریف نظام اقتصادی می‌فرماید :
"باید نظام اقتصادی اسلام را از مجموعه قوانین و مقررات اسلامی در کلیه زمینه‌ها و شؤون فردی و اجتماعی ملاحظه کرد" و با نگاه ویژه به این فرمایش امام و توجه به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مد) می توان گفت اقتصاد مقاومتی تنها راه اجرای اصول اقتصاد اسلامی است،البته همه به خوبی می دانیم تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیز تولید سالم و برنامه مند است و نگاه اسلام نیز همواره به ارج نهادن به امر تولید بوده و هست.
هنرجو یادآور شد: این واقعیتی غیرقابل کتمان است که از نظر اسلامی حل تمامی مشکلات و پیچیدگی‌ها در زندگی انسان‌ها با تنظیم روابط اقتصادی به شکل خاص میسر نمی‌شود و نخواهد شد ، بلکه اسلام نگاهی معنوی به اصول اقتصادی دارد و رسیدن به ثروت را تنها از راه مشروع و اخلاقی صحیح می داند، شهید بهشتی نیز معتقد است مقصود از اقتصاد اسلامی، تفکر یا مکتب اقتصادی اسلام است.
این روزنامه نگار و مدرس دانشگاه تصریح کرد:مکتب و تفکر اقتصاداسلامی عبارت است از نظریه اساسی اسلام در زندگی اقتصادی که در ارتباط تنگاتنگ با ایده عدالت اجتماعی می‌باشد. البته مفهوم عدالت، یک برداشت اخلاقی است و با ملاک مادّی و علمی مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد ،صدالبته معیار اسلام در امور اقتصادی بسیار دقیق تعریف شده و برای مثال در حقوق اسلامی ما مواجه هستیم با ارش و دیه برای کوچکترین خسارت های جسمی و مالی.
هنرجو درپایان گفت: اسلام بلعکس تصور اشتباه بسیاری از روشنفکرنماها به رفاه و آسایش به دست آمده از راه مشروع توجه جدی دارد ، از این‌رو، عموم مسلمین را موظف به تلاش و کوشش برای اصلاح و آبادانی جهان می‌شمارد. « هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الأْرْضِ وَ اسْتَعْمَرَکُمْ فِیها» یعنی: اوست خدایی که شما را از زمین پدید آورد و از شما خواست تا به آبادانی آن بپردازید ، از طرفی باورمندی انسان به اصول اعتقادی اسلام، زمینه‌ساز برپایی اقتصادی سالم اسلامی در عرصه اجتماع است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی