تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

...

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۹ ب.ظ

کمیسیون فرهنگی ، چندنفر خبره ...
نبود ?!

عضوگیری کمیسیون های مجلس، موضوع داغ این روزهاست
بازهم طبق سنوات گذشته، "کمیسیون فرهنگی" تنها کمیسیونی است که متاسفانه کارت دعوتش از مهمان ها برگشت می خورد!

برای یک بار هم که شده، کاش مرجعی عالی و علمی این معضل  را بررسی کند که علت سبک شمردن کمیسیون فرهنگی! 

( با آن همه زیر مجموعه) ، و بی رغبتی نمایندگان مردم به عضویت درآن چیست!؟
 آیا مصوباتش بی اثر و فاقد تضمین اجرایی است؟ یا به قول خیلی ها "نان و آب" ندارد! 
فیلمسازی به نقل از یک نماینده گفته:عضویت درکمیسیون فرهنگی مجلس، رزومه پر و پیمانی حساب نمی شود و ...، افسوس! به کجا رسیده ایم !؟

 علی رغم توصیه های مکرر مبنی بر اهمیت فرهنگ، در خانه قانونگذاری کشور شاهد رویگردانی از این قلمرو حیاتی هستیم.

موضوع"ولنگاری فرهنگ" از سوی رهبری در دیدار با نمایندگان دوره دهم همین تازگی ها مطرح شده است ، به اضافه موکدات قبلی از سوی دیگر علماء ، اندیشمندان، نخبگان و فرزندان دلسوز جامعه.
تا جایی که یادم می آید، اکثریت وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی در باب این اهمیت، در دوره صدارت خود حرف برای گفتن داشته اند، یکی از مهجوریت فرهنگ گفته، دیگری از بودجه کم، آن یکی موازی کاری فرهنگی را موضوع گلایه قرار داده، به راستی گره کار، کجاست!

نکته کمتر به زبان آمده که با کمی خوشبینی( و صرف نظر از نان و آب و  رزومه و اینکه این مطالب، در شان منتخبین مردم نیست)، این است که بگوییم ساحت فرهنگ، با شمول بالا و مراتب والایش، عزیزان را برای عضویت در کمیسیونی که قرار است حیات و ممات فرهنگ را رصد کرده و دراین خصوص، قانون وضع کنند و نظارت بر متولیان و متصدیان آن داشته باشند، دچار تردید یا بعضا واهمه و نگرانی می کند که آیا حقیقتا از دانش(غیر مدرکی) موثر و وجاهت و وثاقت لازم برخوردارند!؟ 

چرا که اگر"فرهنگ" به درستی مراقبت و تقویت شود، خروجی اش، آنقدر افتخارآمیز خواهد بود که به امنیت ملی و رفاه اقتصادی و توسعه سیاسی و ارتقای اعتقادی جامعه نیز - در عمل - کمک کند، اگر عطش کافی برای نشستن بر صندلی های این کمیسیون مظلوم! وجود ندارد ، حقیقتا جای هزار درد و دریغ است.
از سویی، عدم راه یابی نخبگان فکر و فرهنگ به عرصه تصمیم سازیهای کلان کشور و قوه ای که به تعبیر امام - باید در راس امور باشد - پاسخی دیگر به این پرسش است... که چرا کمیسیون فرهنگی مجلس، خواهان ندارد!؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۳
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی