تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

متن گفتگوی حمیدهنرجو با صبح ملایر

شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۱ ق.ظ

 به توانمندی بانوان سرزمینم باور دارم
فعالیت مولفین با انتشاراتی های بخش خصوصی یقینا عایدات مالی کمتری دارد اما انتخاب هایم در حوزه همکاری با این انتشاراتی ها را به دلیل تقویت این بخش مهم درست می دانم.
حمیدهنرجو پژوهشگر برجسته کشورمان بعد از کتاب پژوهشی - ادبی سید شاعران انقلاب اسلامی ، مهرماه امسال بازهم علاقمندان کتاب و فرهنگ را به مطالعه اثری دیگر از قلم خود فراخواند. به همین بهانه با او به گفتگو نشستیم.
-آقای هنرجو ضمن تبریک به شما ابتدا توضیحی مختصر درباره هدف از نگارش خواهرانه در توفان بیان کنید؟
خواهرانه در توفان، حاصل بیش از دو سال و نیم پژوهش در باب شخصیت یکی از بانوان توانمند ایرانی و یکی از چهره های بسیار درخشان و اثر گذار ادبیات انقلاب اسلامی یعنی سرکارخانم زنده یاد سپیده کاشانی است. کسانی که با ادبیات انقلاب انس و آشنایی دارند یقینا بر این گفته صحه می گذارند که بخشی از درخشش این دوره و نوع ادبی، مرهون مجاهدت های این بانو و دیگر بانوان اهل قلم و اهل فکر ایران اسلامی است، درسالهای اخیر با هجمه های بی انصافانه به آرمان های فرهنگی اسلامی و انقلابی ما که به تعبیر مقام معظم رهبری یک جنگ نرم تمام عیار است، ما بشدت به معرفی چهره های موفقی چون بانو سپیده به نسل امروز محتاجیم؛ این احتیاج و ارادت شخصی و فکری خود بنده نیز به این چهره فرهنگی و شاعره فقید باعث شد تا با هدف معرفی یکی از میلیون ها بانوی توانمند ایرانی بتوانم به سهم خود ادای دین کنم ،ازطرفی مشی دولت محترم تدبیر و امید نیز در این مدت معرفی توانمندیهای بانوان ایرانی و شکوفایی هرچه بیشتر این قشر عظیم جامعه بوده است که انشالله مداوم و مستمر باشد.
-این کتاب رو اگر ممکن است از نظر ساختاری تشریح نمایید؟ 
کتاب خواهرانه در توفان در 176 صفحه و توسط انتشارات کتاب ابرار منتشر شده است . در این کتاب سعی داشتم تا آثار دیده نشده و یا کمتر دیده شده این شاعره فقید را به همراه اطلاعات و مطالبی موثر و موجز، در اختیار خوانندگان گرامی قرار بدهم.
-این چندمین کتاب شماست و چرا نشر کتاب ابرار را انتخاب کردید؟
این کتاب فکر می کنم نود و پنجمین کتاب تالیفی ام باشد... ولی اینکه چرا با این مرکز انتشاراتی همکاری کردم بر می گردد به الزامی که برای خودم دارم و آن، کار با ناشران غیر دولتی است، بنا به دلایل متعدد...از جمله اینکه انگیزه کارفرهنگی را در آنها بیشتر و قوی تر می بینم.از منظری دیگر، ناشران دولتی همواره برای عرضه و فروش کتابهایشان شانس بیشتری دارند اما ناشران خصوصی تقریبا بخشی از این امتیاز را دارا هستند. من علم به این دارم که کارکردن با ناشران خصوصی حتی از نظر شمارگان کتاب هم قطعا به نفع مولف نیست! اما به خاطر تقویت جهات فرهنگی و ایجاد انگیزه برای ناشر، آگاهانه این همکاری را ترجیح می دهم
-در آینده چه آثاری را در دست چاپ دارید؟
فکر می کنم به زودی جمعی از دانشجویان بنده کتابی را که در دست گردآوری دارند و به نوعی درس گفتار های فلسفی و اخلاقی بنده را شامل می شود - از طی سالهای گذشته تا امسال - به دست انتشار بسپارند. قرار بر آن است که انتشارات تجلی مهر این کتاب را به مخاطبان عرضه کند، امیدوارم که این کتاب هم از کسانی که همیشه به بنده لطف داشتند نمره قبولی بگیرد.
-شنیده شد چندین ارگان فرهنگی کشور در تهران و شهرستان ها برای رونمایی آخرین کتاب شما اعلام آمادگی کرده بودند و اینکه حاضرند جشن رونمایی برپا کنند چرا مخالفت داشتید؟
بنده معتقدم کتاب یک کالای لوکس نیست که آن را برای تفاخر رونمایی کنیم و در کتابخانه هایمان برای زیبایی استفاده کنیم بلکه کتاب یار معنوی انسان و خوراک فکری اوست ، به همین جهت بنده با کمال احترام این پیشنهادات را رد کرده و به پیشنهاد صمیمانه تعدادی از یاران فرهنگدوست تصمیم گرفتم تا این کتاب را در جمعی مشتاق و همدل از روستائیان محروم شهرستان ملایر رونمایی کنم که انشاءالله به زودی مقدمات این مراسم فراهم شود.
-چگونه می توان این کتاب را در سطح شهرستان ملابر تهیه کرد؟
انشالله به زودی با همت جمعیت فرهنگی ،اجتماعی صبح ملایر که به واقع یکی از جمعیت های مردم نهاد فعال در امور کتابخوانی نیز هست، این کتاب را در شهرستان به دست سروران ،منتقدان و مخاطبان خواهیم رساند.
- و حرف پایانی؟
خیلی ممنونم از تمام عزیزانی که طی این مدت به خاطر این کتاب اظهار لطف داشتند. یقینا بهانه اصلی من برای نشر این کتاب ، پاسداشت مقام والای بانوان توانمند سرزمین عزیزمان ایران بوده است و از همین جا دست تمام مادران رشید ،صبور و پاک دامن ایرانی را می بوسم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۴
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی