تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

توسعه فرهنگی مقدم بر توسعه سیاسی است

به گزارش ملایرنگار، حمید هنرجو یکشنبه شب با حضور در مراسمی که از سوی شورای هماهنگی تشکل ها وفعالان خط امام در شهرستان ری برگزار شد، گفت: توسعه فرهنگی از هرجهت، مقدم بر توسعه سیاسی است، به خصوص در زمانه ای که همه هجمه ها و رخنه ها از روزنه فرهنگ و با این ابزار صورت می گیرد.

وی که اشعاری نیز با موضوع سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شهدای جنگ تحمیلی قرائت کرد، افزود:  در جمع حاضر که خانواده تعلیم و تربیت و آموزگاران و پیشکسوتان آموزش و پرورش گردهم آمده اند، بهترین فرصت است که از مهجوریت و حاشیه نشینی فرهنگ گلایه کنیم و از مسئولان بخواهیم که رسیدگی به این مقوله حیاتی را در دستور کار خود قرار بدهند.

این نویسنده و پژوهشگر فرهنگی - اجتماعی با بیان اینکه یکی از رسالت های فرهنگ، تربیت فکر و ذات افراد است، اظهار داشت: ما تا زمانی که توسعه سیاسی را بر توسعه فرهنگی ارجح بدانیم، باید شاهد تنزل تفکر سیاسی و افول هویت نیز باشیم.  

هنرجو تصریح کرد: متاسفانه ما فرهنگ را مقدمه تعالی یافتن قرار نداده ایم و انتظار داریم همه دیکته ها بی غلط باشد! وی در پایان با تقدیر از خدمات معلمان گفت: در ید توان جامعه سختکوش معلمان است که نسل ها را به فرهنگ و اندیشه های فرهنگی نزدیک تر کنند.

درادامه مراسم، دکتر ناصر مهدوی استاد دانشگاه تهران سخنان مبسوطی در حوزه اخلاق و معارف اسلامی بیان کرد.
این مراسم با مرثیه خوانی و مداحی در رثای حضرت سیدالشهداء(ع) و شهدای کربلا به پایان رسید.

علیرضا محجوب دبیر کل حزب کارگران و جمع کثیری از معلمان شهرری و اعضای شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام این شهرستان از جمله حاضران در مراسم بودند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۵ ، ۱۹:۲۳
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو