تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

تارنمای رسمی حمید هنرجو

دکترین مهدویت ، پژوهشگر ، مولف ، روزنامه نگار و فعال مدنی-سیاسی

هنرجو در قاب برنامه جویبار شبکه چهارم سیما...

چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ق.ظ

برای آموزش مفاهیم قرآنی و الهی به کودکان و نوجوانان باید طرحی نو درانداخت...

پژوهشگر برجسته فرهنگی - اجتماعی کشورمان حمید هنرجو در برنامه زنده جویبار شبکه چهار سیما ضمن اشاره به نقش خانواده ها در تربیت قرآنی و اسلامی گفت : قرآن و منویات دینی را باید متناسب با ظرفیت و درک مخاطبان بیان کرد، در ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان نیز نمی توان از این نکته مهم غفلت کرد.

این دکترین مهدویت افزود: شتابزدگی و تحکم در تبیین دین و مفاهیم قرآنی برای نوباوگان، جواب نمی دهد و بایستی با متد روز آموزشی دنیا به این مهم اقدام نمود .هنرجو اضافه کرد :مراکز علمی و دانشگاهی ما در حوزه هنر و ادبیات معاصر و بعد از انقلاب دچار غفلت هستند و نیاز است در این زمینه، گام هایی اساسی برداشته شود.

این عضو سابق شورای تالیف کتب درسی در ادامه نظام نمره محور در آموزش و پرورش را عاملی  دانست که به فرزندان این کشور  لطمه وارد کرده است و کودکان و نوجوانان  وقت ، انرژی و توان مطالعه خارج از حیطه تحصیلی را ندارد و باید برای آموزش به روز دانش آموزان طرحی نو درانداخت.
هنرجو ادامه داد لازم نیست به یکباره همه مفاهیم دینی در همان کودکی به کودکان دیکته شود، زیرا هنر و ادبیات آمده است تا غیر مستقیم به بیان محتوای سالم و واثق بپردازد.

حمید هنرجو در پایان گفت :شعر و هنر و ادبیات کودک، بنیه اندیشگی و بینش فرزندان کشورمان را تقویت می کند و نباید آن را دست کم گرفت،شعر و هنر و ادبیات کودک، بنیه اندیشگی و بینش فرزندان کشورمان را تقویت می کند و نباید آن را دست کم گرفت و برای استفاده دقیق تر از این مهم باید برنامه ریزی دقیق تری صورت پذیرد ....


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۶
روابط عمومی و مدیریت تارنمای رسمی حمیدهنرجو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی